חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רשות החדשנות קוראת לכם: הכול על קול קורא להשתתפות במיזמים חדשניים

טכנולוגיה וחדשנות הם בין התכונות הבולטות של התעשייה הישראלית המודרנית. מי שמסייעת לקדם זאת באופן נרחב ושיטתי היא הרשות לחדשנות. אחת הדרכים שבהן גוף מיוחד זה עושה זאת, היא פרסום "קול קורא" מסוגים שונים. מהו קול קורא? כיצד הרשות לחדשנות משתמשת בו לעידוד חדשנות? ומה עוד היא עושה לשם השגת מטרותיה?

כלי מיוחד בארגז הכלים

הדרך מרעיון חדשני למוצר או שרות מסחרי מצליח היא פעמים רבות ארוכה ומורכבת. בדרך להגשמת החלום או החזון, עשויים לקבל עזרה מגוף מיוחד שנקרא רשות החדשנות. הרשות ידועה גם בשם סוכנות החדשנות הישראלית ובעבר היא הייתה מוכרת בתור לשכת המדען הראשי במשרד התעשייה והמסחר. לאור חשיבותה של החדשנות הטכנולוגית לכלכלה המקומית, הרשות מסייעת לה באופן יזום ובדרכים רבות. אחת מהן, ממנה ניתן להתרשם בגלישה אל אתר רשות החדשנות, היא פרסום “קול קורא”. קול קורא הוא פנייה לציבור הרחב בעניין מסוים. מבחינה זו ומהיבטים נוספים, הקול הקורא של רשות החדשנות מזכיר מעט מכרזים. גם כאן יש למשל נושא מוגדר וממוקד ותנאים לפניה. במבט כללי, מדובר על יוזמה לשיתופי פעולה בין גורמים בתעשייה ובאקדמיה, כולל מול גורמים בחו"ל. יוזמות אלה, מסייעות לקדם את התעשייה המקומית לכיוונים חדשים ולפריצות דרך.

מה זה כולל?

קול קורא כולל לרוב כמה חלקים מרכזיים:

  • תנאים לפנייה – מי מתבקש לפנות בתגובה לקול הקורא. מסעיף זה תוכלו להבין, האם זה בכלל רלבנטי לכם או לא.
  • תנאי קבלה – מהם הקריטריונים להחלטה, מי יתקבל מבין הפונים? הקול הקורא מתייחס גם לכך.
  • אופן הפנייה – הסבר כיצד מתבקשים לפנות בתגובה לקול הקורא. הפנייה המסודרת והאחידה, מקלה על הרשות למיין את הפניות ולטפל בהן ביעילות.
  • מה יקרה הלאה? מתי וכיצד יפורסמו תוצאות הקול הקורא? גם על כך הוא מציג הסבר בסיסי.

 

סוגי קולות קוראים

פרסומי הקול הקורא של הרשות לחדשנות הם במגוון רחב של תחומים וסוגי יוזמות. אלה כמה דוגמאות לכך, מחולקות לפי החלוקה של הרשות עצמה (לחטיבות):

  • צמיחה וייצור – קול קורא בתחומי החקלאות (אגריטק), בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר. המטרה בכך, היא הגשת בקשות סיוע לפיילוטים (תוכניות הרצה), מצד סטארטאפים וחברות טכנולוגיה בתחומי החקלאות. הפיילוטים נועדו לבחינת היתכנות ויישום טכנולוגיות חדשניות בקרב לקוחות רלוונטיים וקידום מיסחורן לחו"ל.
  • תשתיות חדשנות – רוצים להקים מעבדת מו"פ להאצת פיתוח טכנולוגיות לחישוב-על ו/או בינה מלאכותית (AI)? אז יש קול קורא גם עבורכם, לשם קבלת מענק סיוע לפתיחת יוזמה כזו. מטרת המעבדה, היא "האצת תהליכי מו"פ מגוונים בתחומי החומרה והתוכנה". זאת, באמצעות "מתן שירותי מו"פ לתאגידים ישראליים ו/או מוסדות מחקר ישראליים”.
  • פעילות בינלאומית – קול קורא להשתתפות בסבב התשיעי של תוכנית האקסלרטור היוקרתית ביפן: KGAP+. כאן מדובר על שיתוף פעולה של רשות החדשנות ומכון מחקר מוביל ממחוז קהינה ביפן. הקול הקורא פונה לחברות וסטרטאפים ישראליים, בשלבי מוכנות טכנולוגית מתקדמת. הוא מציע (למי שייבחרו) בין השאר ליווי מקצועי, מציאת שותפים ל-POC או פיילוט וכן חשיפה רחבה בעולם וביפן במיוחד.

מה עוד הרשות עושה?

קולות קוראים הם למעשה רק חלק קטן מפעילות הרשות. מעבר להם, אלה פעילויות נוספות שבהן היא מעורבת: מענקי מו"פ, סיוע עם חממות טכנולוגיות, אירועים אשר מפגישים בכירים בתחומים אלה בארץ עם מנהלים ברשות החדשנות, פודקאסט, מאמרים מקצועיים באתר הרשות ועוד.

לסיכום

אם אתם עוסקים ביזמות, הרשות לחדשנות הוא גוף שאתם חייבים להכיר. פרסומי הקול הקורא באופן ספציפי, הם כלי עזר מרכזי וחשוב, שכדאי לכם לעקוב אחריו.

נגישות