חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מקימים עמותה: כל מה שצריך לדעת על שלב רישום עמותה

רישום עמותה

לאנשים רבים יש רעיון כיצד להפוך את העולם למקום מעט יותר טוב. אנשים יודעים בדיוק מה יעשו, למי יסייעו, מה מניע אותם ואף מי עשוי לעזור להגשים את הרעיון הכה משמעותי. עם זאת, ממש כשם שלרבים יש חזון, כך גם רבים מאבדים כיוון, פשוט כי המשימה להקים עמותה נשמעת מאיימת ומרתיעה. האומנם? ובכן נכון שהקמת עמותה מצריכה השקעה ובירורים, אך כל עוד מתנהלים חכם, זוכים לסגור את הפינה בצורה מהירה ויעילה. כיצד אם כן מקימים עמותה? מוזמנים לגלות!

הדרך הארוכה לעומת הדרך הקצרה

באופן כללי לפני רישום עמותה נדרשים ליישר קו עם כמה תנאים מקדימים. כך למשל צריך שלפחות שני אנשים מעל גיל 18 ירשמו, ואם מבקשים שהעמותה תוכר כמוסד ציבורי, יש צורך ב7 מייסדים – ב7 חברים בעמותה. מעבר לכך, נדרשים להגדיר עקרונות, מטרות וכמובן שגם דרכי מימוש הגיוניות. מה עוד? יש להירשם כחברי עמותה במחלקת רישום העמותות (מטעם משרד המשפטים), וזאת כדי להשיג מגוון הטבות ייעודיות. מכאן שאם מבקשים לצאת לדרך, ניתן להרים טלפון למחלקת רישום עמותות ולעיין בקובץ "ניהול תקין של עמותות", אך טוב לדעת שישנה דרך הרבה יותר מהירה ונוחה. ניתן לעשות זאת באינטרנט בליווי מקצועי – הכי פשוט ויעיל שיכול להיות!

מספר משימות לקראת מילוי טפסים

כאשר ממלאים טפסי בקשה עבור רישום כעמותה, יש להיות סגורים לגבי מספר דגשים, ופה נציג את הדברים מראש, כך שברגע האמת תהיו מאורגנים. ובכן יש להחליט לגבי השם הרצוי של העמותה, ואף יש להכין 2 שמות נוספים (למקרה שהשם הרצוי כבר תפוס). מעבר לכך, יש להחליט מהי הכתובת של העמותה. פה נציין שאם הכתובת הנבחרת אינה שייכת לאחד ממייסדי העמותה, נדרשים להכין מראש אישור של בעל הנכס. מה עוד? יש להגיע לשלב הרישום לאחר שכבר מודעים למטרות הנקודתיות של העמותה. אומנם תוכלו בשלב יותר מאוחר לשנות מסלול, אך כן יש להגיע עם תוכנית פעולה שנתפשת כישימה.

תקנון תצהיר ודמי רישום

חשוב לדעת שבין היתר יש להכין תקנון. כאן הדרך הכי מהירה וקלה היא להיעזר בתקנון מוכן ופשוט להטמיע בו מגוון שינויים רצויים, כאשר ייעוץ מקצועי של עו"ד שבקיא בתחום בהחלט חשוב. מבחינת תצהיר, טוב לדעת שאתם מייסדי העמותה רשאים לחתום עליו, אך אם מעדיפים, גם עורך דין מיופה כוח יימצא כמורשה. פה נציין שלסך המסמכים החתומים נדרשים לצרף תצהיר שבו מביעים נכונות לעמוד בתקנון המנוסח ובו זמנית בסעיפי החוק. בתום התהליך יש לשלם דמי רישום, כאשר את שובר התשלום ניתן לקבל דרך סניף הדואר, או לחלופין דרך משרדי הרשם. מה בכול הנוגע למעמד התשלום? נדרשים לגשת לבנק הדואר או לבנק.

תמיכה גבית חשובה

אז מה היה לנו עד כאן? צורך להיפגש עם עורכי דין (יש לחתום על תצהיר במעמד של עורך דין), להגיע לסניף הדואר (או לבנק) ולעבור דרך רשם העמותות. מתחיל להישמע כמו חודש עמוס במיוחד? שוב נחזור ונציין שישנה דרך הרבה יותר פשוטה – היעזרות בחברה שמתמקדת ברישום עמותות. כל זאת באופן מקוון, במהירות ובמקצועיות. ללא בירוקרטיה וכלל מבלי לצאת מהבית, כאשר על הדרך נהנים מייעוץ מקיף של עו"ד שבקיא בתחום, וכמובן שנמנעים מהוצאות מיותרות. נשמע טוב? ובכן אם יש לכם כיוון מבטיח עבור עמותה, מוזמנים לאתר חברה שתלווה במקצועיות את תהליך הרישום, ממש כמו חברת Legal-it. באופן שכזה זוכים להתמקד בקידום העמותה, מקבלים תמיכה גבית חשובה, מאפשרים לחלום להכות שורשים  – זוכים להפיץ טוב ללא קשיים מיותרים. בהצלחה!

נגישות