כבר לא משקיעים רק בשיווק ללקוחות – מעכשיו משווקים גם לעובדים. דואגים למיתוג מעסיק

שיווק הוא ללא ספק אחד מתחומי הפעילות העסקית החיוניים והחשובים ביותר. כרגיל, מדובר על הבאת העסק לידיעת לקוחות פוטנציאליים והצגתו בצורה שתבליט, את מה שאמור לעורר בהם עניין במוצריו ובשירותיו. רבות מדובר על השיווק והוא מהווה כיום עולם רחב וגם דינאמי ומתפתח בהתמדה. אך היבט מסוים שלו נשאר קצת בצל ההתפתחויות הטכנולוגיות והתקשורתיות החשובות והוא "מיתוג מעסיק". במה מדובר?

איזה מקום עבודה אתם?

בעוד ששיווק רגיל מתמקד בשיווק העסק "החוצה" ללקוחות, מיתוג מעסיק פועל בכיוון הפוך – שיווק העסק מול עובדיו הקיימים ומול עובדים פוטנציאליים. בגישה זו, אתם בעצם מנסים "למכור" את העסק שלכם כמקום עבודה אטרקטיבי, ל"לקוחות" שהם עובדים. מיתוג רגיל, הוא ביטוי לערכי המותג ולאופיו המיוחד. על אותו משקל, מיתוג מעסיק ייתן לכך ביטוי, בהקשר עבודה באותו מקום. מדובר כאמור על תחום מיוחד בעולם השיווק והוא לכאורה פשוט, אבל לא בדיוק. אם תחפשו פתרון לנושא מיתוג מעסיק אצל Brainnu, תוכלו להתרשם מחשיבות העבודה בנושא זה עם מקצוענים. באמצעות מיתוג מעסיק נכון, תוכלו להשיג שורת יתרונות חשובים, כולל:

  • הצגת ערכי העסק – הצגת ערכי העסק בפני עובדים, קיימים ופוטנציאליים. עובדים קיימים עשויים להכיר רק חלק מהסיפור של העסק או בכלל מפעילותו (וודאי בעסק גדול או בינלאומי). עובדים פוטנציאליים, שמעוניינים לדעת בפשטות "איך זה לעבוד אצלכם", לרוב יהיו אפילו בעלי פחות ידע. כך שמעוניינים קודם כל להנגיש את המידע הזה.
  • קידום רווחת העובדים – בעקבות טיפול איכותי בנושא מיתוג מעסיק, עשויה לגבור אצל העובדים הקיימים בעסק, תחושת השייכות, כמו גם התחושה הטובה של עבודה במקום איכותי.
  • קידום עניין מצד מועמדים – כך תקבלו יותר פניות למשרות שלכם, מאנשים בעלי עניין אמיתי בעסק עצמו.
  • ביסוס וקידום תדמית – קידום הנקודות החשובות לכם מבחינת תדמיתכם המקצועית. כגון אמינות, הקפדה על פרטים, חדשנות וכדומה.

 

 

למי זה דרוש?

מיתוג מעסיק דרוש לכל עסק שמחפש עובדים. למעשה, מעטים העסקים שאינם זקוקים לעובדים. זה יכול להיות עסק של עצמאי אחד או כמה יזמים שותפים שעובדים ביחד, בקבוצה קטנה. אך עבור רוב העסקים, איתור וקליטת עובדים חדשים, היא משימה קבועה וחשובה. בעסקים גדולים ובהתאם לאופי העסק, עשויה להיות גם תחלופת עובדים רבה. עסקים קטנים נמצאים פעמים רבות בתהליכי צמיחה והתרחבות, בהם קליטת עובדים יעילה משמעותית מאוד. בשורה התחתונה, העסק הממוצע משקיע לא מעט בכוח האדם, במגוון היבטים. שתי מטרות על חיוניות בהקשר זה, הן לקלוט עובדים מתאימים ככל הניתן לעסק ו"לשמר עובדים". כידוע, קל יותר לשמור על לקוח קיים, מאשר להשיג לקוח חדש. על פי אותו היגיון וניסיון חיים, כדאי להשקיע בשמירת העובדים האיכותיים, יותר (או לפחות לא פחות) מכפי שמשקיעים משאבים באיתור עובדים חדשים. מה לגבי קליטת עובדים חדשים? הצגת העסק בפני עובדים פוטנציאליים מתאימים, מעודדת אותם לפנות אליו בצורה שאיננה אקראית, אלא מתוך עניין אמיתי מצידם.

כמה נקודות מעשיות

כאשר ניגשים לבצע זאת בפועל, עוסקים למעשה בשילוב של ראיית על, לצד טיפול מעשי בפרטים קטנים. מאקרו ומיקרו. אלה שלוש דוגמאות להמחשה:

  • מודעות עצמית – לא תוכלו להציג את הערכים שלכם, אם לא תגדירו קודם לכן לעצמכם, בבירור, מה הם בכלל.
  • תכנון אסטרטגי – נושא זה איננו שיווקי בלבד. כשם שהשיווק עצמו צריך לנבוע מחשיבה אסטרטגית, כך גם כאן. הגדרת ערכי העסק למשל, היא בהחלט נושא אסטרטגי, מהמעלה הראשונה.
  • דרכים שונות למימוש – כיום ניתן לספר את הסיפור שלכם ולהמחיש אותו, בדרכים רבות ומגוונות. טקסט, צילום מקצועי, סרטונים ועוד.

לסיכום

כאשר אתם חושבים על שיווק, כדאי לחשוב בצורה רחבה ולזכור גם היבט השיווק לעובדים. כלומר, לטפל היטב בנושא מיתוג המעסיק.

נגישות